Ring 40 46 06 15 for mere info om pris og muligheder.
Går du som institutionsleder af fx et bosted og overvejer at få styrket din institutions ansigt udadtil?

Så er sommerhalvåret den bedste tid til at få produceret film om din institution.

Hvad kan du bruge en film til?

Rent kommunikativt kan du bruge filmen til at styrke din institutions brand.
Det er altid en balancegang i det socialfaglige felt, at man på den ene side, har brug for at gøre opmærksom på sit virke og sine kvaliteter, men at man på den anden side ikke skal fremstå, som nogen der sælger noget.
Men i den digitale verden er der ingen vej uden om. Du bliver nød til at tænke på fx hjemmeside og hvordan din institution fremstår udadtil.

Her vil en autentisk og seriøs produceres film, kunne give nye interesserede hurtige svar på:

  • Hvordan ser der ud på jeres sted. Er rammerne i orden? – fx der hvor man bor, spiser, arbejder og slapper af.
  • Hvad er kvaliteten ved jeres arbejde? Her kan brugere og personale sætte ord på arbejdet. Både hvad angår metoder og resultater. Og filmen kan formidle både stemninger og relationer.
  • Hvem jeres brugere? Det er rigtigt vigtigt for potientielle nye brugere og beboere at de kan se om de passer ind.
  • Og vigtigt!  Hvem er personalet? – hvordan arbejdes der og hvordan opleves personalet.


Filmene er langtidsholdbare investeringer, der kan holde i årevis, og filmene kan bruges til mange forskellige formål:

  • Filmene kan bruges på jeres hjemmeside. (Film er typisk noget at det første, en besøgende vil klikke på på jeres hjemmeside.)
  • På sociale medier som Facebook, Instagram og Linkedin. Filmene er oplagte at dele, hvis I har Facebook og kan mønstre rigtig mange afspilninger.
  • Til fysiske møder, seminarer, foredrag mv. Igen et super værktøj til hurtigt at give et godt indblik af institutionen.
  • Hold en fælles præmiere. Brugere, pårørende og medarbejdere elsker at se og gense filmene.

Historiefabrikken har årelang erfarring med at producere film i det socialfaglige felt. Både film til behandlings og uddannelses institutioner, men også til formidling og kampagner. Igennem tiden har Historiefabrikken produceret film med og om bl.a ; flygtninge, udviklingshæmmede, stofmisbrugere, psykisk syge børn unge og voksne.

Gode eksempler

Historiefabrikken har i en årerække hjulpet Dyssegården – en behandlingsinstitution for psykisk syge børn og unge, med forskellige filmproduktioner. Filmene har instutionen primært brugt på sin hjemmeside og med stor succes på sin Facebookside (nogle film med +500.000 afspilninger.)

Gitte Bell, viceforstander på Dyssegården, skriver:
 
”Det er blevet nogle meget fine film. Jeg bliver både stolt, glad og også berørt af det jeg oplever, når jeg ser filmene.
Du har set, og ramt, en meget fin nerve i vores arbejde på Dyssegården, som går igen i alle filmene – det kan vi kun være tilfredse med!”